ثبت سفارش و درخواست مشتريان و پيگيري سفارشات جزو مواردي است که در بسياري از شرکتها مورد نياز است ، مثلا شما يک فرم با عنوان ثبت سفارش در سايت خود قرار مي دهيد و انتظار داريد مشتريان اين فرم را پر کنند و بعد از آن روند پيگيري اين سفارش در شرکت شما بين کارمندان شما به جريان بيفتد و در نهايت مشتري بتواند وضعيت سفارش خود را از طريق سايت ( باشگاه مشتريان ) و يا پيامک پيگيري کند . و در مثالي ديگر شما يک فرم استخدام در سايت خود قرار مي دهيد و تمايل داريد متقاضيان بتوانند با پر کردن اين فرم روند بررسي استخدام خود را بدون تماس تلفني پيگيري کنند . امکانات کاربردي و متنوع نرم افزار crm اين کار را براي شما به ساده ترين شکل ممکن انجام ميدهد .
ساختن فرم دلخواه و قرار دادن آن در وب سايت
به راحتي ميتواند از طريق فرم ساز نرم افزار crm فرم دلخواه خود را ايجاد کنيد که قبلا در نوشته هاي ديگر به آن اشاره شده است. در هنگام ساخت فرم گزينه هاي زير را بايد تيک بزنيد تا فعال شود :
ايجاد گردش کار
روندي که قرار است در شرکت طي شود در يک گردش کار بايد طراحي شود ، به عنوان مثال براي يک فرايند بررسي استخدام ميتواند در مرحله اول يک بررسي اوليه صورت گيرد ، بعد از آن در صورت تاييد مرحله اول در مرحله بعد يک قرار جلسه گذاشته شود و به همين شکل مراحل مختلف در فرايند طراحي مي شود . روش ساخت گردش کار را ميتوانيد اينجا مشاهده کنيد .
در هنگام طراحي گردش کار شما ميتوانيد علاوه برا ايجاد مراحل کار براي کارمندان شرکت ، تسکهايي را نيز براي مشتريان ايجاد کنيد ، مثلا اگر در مرحله بررسي لازم باشد که فرم ثبت شده جهت اصلاح برخي قسمتها به مشتري برگشت داده شود ، به راحتي ميتوانيد مجري کار را کاربر پشتيباني مشتري قرار دهيد ، و يا ممکن است در هر مرحله لازم باشد مدارکي را از مشتري دريافت کنيد ، براي اين کار در هر مرحله اي که لازم ميدانيد ميتوانيد مجري کار را “کاربر پشتيباني مشتري” قرار دهيد .
پيگيري سفارشات در باشگاه مشتريان
با گذاشتن يک فيلد با عنوان وضعيت در فرم خود ميتوانيد وضعيت سفارش را از طريق مرکز پشتيباني به مشتري نمايش دهيد . در تنظيمات اين فيلد بايد دقت کنيد که نحوه نمايش را “کاربران” قرار دهيد ، با اين کار در هنگام ثبت اطلاعات اين فيلد براي مشتريان نمايش داده نخواهد شد .
در تنظيم ديگر براي اين فيلد بايد “نمايش فيلد پر شده در پشتيباني” را تيک بزنيد تا مشتري بتواند از منوي “مشاهده اطلاعات ثبت شده ” وضعيت سفارش خود را مشاهده کند .
مشتري با استفاده از کلمه و رمز عبوري که به صورت خودکار در هنگام ثبت فرم براي اون ساخته شده ميتواند به پنل پشتيباني لاگين کند ، در اين پنل بخشهاي مختلفي وجود دارد ، منويي که براي اين مبحث کاربردي است منوي گردش کار کاربر و همچنين مشاهده اطلاعات ثبت شده است (عناوين منوهاي پنل پشتيباني توسط مدير نرم افزار قابل تغيير است ). در منوي مشاهده اطلاعات ثبت شده مشتري ميتواند وضعيت سفارش خود را مشاهده کند .
درباره این سایت